Svižně odehraná osmnáctka dá zabrat

„Golf není jednoduchÁ hra. VyŽaduje trpĚlivost, soustŘedĚní a pŘedevšÍm tvrdou prÁci. AŤ uŽ jste začÁteČník nebo zkuŠený profesionÁl, nikdy se nemŮŽete pŘestat uČit v tÉto hŘe novÝm vĚcem a nikdy nesmÍte uvĚŘit, Že uŽ toho umÍte dost“ (Player, 2001).

GOLF – hra plná mýtů a předsudků, o které toho bylo a ještě bude napsáno mnoho. Je skutečně pro každého nebo jen pro vyvolené? Potřebujete mít zvlášť dobrou kondici, že „jen chodíte“ a „trefujete se“ do míčku? Pravdou je, že golf vzbuzuje emoce.  Jestli pozitivní nebo negativní je už na každém z nás. Buď vás chytne, vydrží vám do důchodu nebo naopak hůl pustíte hned první den a už se k ní pravděpodobně nevrátíte. Patříte-li do té první skupiny a trávíte golfem více a více času, začnete pomalu přemýšlet, jak se zlepšovat. Samozřejmě záleží ale na každém z nás co od „svého golfu“ očekáváme. Jestli chceme dosáhnout vyšších met nebo je to pouze zábava a odreagování. Musíme také počítat s tím, že jeden den se skvěle daří a hned druhý máme chuť hůl zahodit co nejdál do křoví…Nevyzpytatelnost této hry je pověstná a občas se nevyhýbá ani těm nejlepším z nejlepších

Na rozdíl od jiných sportů, se golfem můžeme zabývat od dětského až do velmi pozdního věku. 

Ale neznamená to, že k hraní golfu nepotřebujete mít zvlášť dobrou kondici. Je nutné posilovat celý pohybový aparát, i když jste golfista začátečník nebo už máte hezkou řádku let odehráno. A protože všechno souvisí se vším, zlepšování fyzické kondice má v návaznosti zásadní vliv na psychickou odolnost při hře. Čím je lepší fyzická, je lepší i psychická připravenost. Ostatně to není jen u golfu.

Strečink, zahřátí organismu a kompenzační cvičení jsou k dobré kondici golfu zásadní a není dobré je podceňovat. Stejně jako dobře posílené tělo pravidelným a smysluplným tréninkem. 

U hráčů golfu vznikají ve většině případů nejprve problémy s bederní částí zad, která je oslabena četnými švihy a jenostrannou zátěží a pak se časem přidávají jiné oslabené svalové skupiny. Do efektivního kompenzačního posilování je vhodné zařadit cvičení na zásadní rozvoj stability a koordinace. Stabilitu posilujeme cvičením zapojujícím především hluboký stabilizační svalový systém. Svaly tohoto systému nejsou okem viditelné, nachází se v hlubokých vrstvách svalového korzetu a výrazně ovlivňují držení těla. Stabilita je alfa a omega pro zvládnutí správné golfové techniky.

golfový program komenzace

Pro správné kompenzační cvičení, které je také prevencí možných zranění, je důležitá konzultace s odborníkem, který určí problém (dysbalanci) a je schopen ji vyrovnat. Takového můžete potkat u nás ve zdravotně sportovním centru TEIT FITLAB, které nyní jako jarní novinku nabízí
 

3MĚSÍČNÍ KOMPENZAČNÍ A KONDIČNÍ PROGRAM PRO GOLFISTY& NENÍ HANDICAP JAKO HANDICAP

Pokud chcete posunout svoji hru do lepší kondice, zvýšit flexibilitu těla a mobilitu kloubů, ochránit se od problémů pohybového aparátu a snížit únavu během hry i po hře, je pro vás připraven tento individuální program, který se přímo zacílí na vaše potřeby.  Program obsahuje 2 diagnostiky pohybového aparátu a 22 lekcí. Před začátkem máte samozřejmě možnost program nezávazně zkusit, než se rozhodnete posunout hranice svého golfu dopředu.

Nebudete litovat a určitě se dozvíte o svém těle více, než jste věděli doposud. Více o programu zde: